Mapa rokle

Navigace přes Mapy.cz
Navigace přes Mapy Google

Občerstvení:
Horská chata Vsacký Cáb (700 m)

Čas: 4:00 h

Překážky 3/5
Délka 4/5

🅰️ Najdete také v Actionbound

zábavně-vzdělávací aplikaci pro váš telefon.

Stáhnout si ji můžete zde.

Popis trasy

Pěkná rokle přímo na Vsetíně. Její začátek je v bývalé strategické zbrojní továrně Zbrojovka ukryté v hlubokých údolích za městem. Zbrojovka jako firma už neexistuje, areál byl rozprodán mnoha firmám, a proto je dnes z části otevřená jako průmyslová zóna. Díky tomu je možné se dostat na start trasy, která začíná přímo v továrně.

Po cestě na začátek trasy potkáte zajímavé stavby hal vyprojektovaných proti ohrožení leteckými pumami se strmými železobetonovými střechami. I po startu v první části trasy po lesní cestě vás na dvou místech čeká zajímavý „letecký“ pohled z cesty na část americké továrny Austin Detonator, která je stále neprodyšně uzavřena z důvodu výroby rozbušek. Všimněte si speciálních objektů, které jsou pro tuto výrobu z bezpečnostních důvodů ohraničeny masivními valy a přístup k nim je tunely.

Teprve po 2,5 km je na konci továrny možné začít objevovat potok a rokli Jasenice, která do té doby teče středem továrny. Rokle vede krásným bukovým porostem, je z počátku kamenitá, později se kameny vyskytují i v lesích kolem. V rokli postupně přibývají překážky ve formě starých spadlých buků, které v některých místech tvoří doslova labyrint. Rokle končí pod hřebenem na Vsacký Cáb.

Po dosažení hřebene se vydáte vpravo po červené značce po asfaltové lesní cestě a po 800 m odbočíte na rozcestí Pod Vsackým Cábem podruhé vpravo na žlutou značku a Baťovu naučnou stezku. Naučná stezka se po 350 m rozdělí, jedna větev pokračuje po žluté, ale vy zvolíte druhou větev a potřetí odbočíte vpravo a po naučné stezce se dostanete až nad továrnu. Z naučné stezky pak již na dohled továrny sejdete počtvrté vpravo a po 1 km dorazíte zpět na start.

Doporučení

Trasa má celkovou délku cca 10 km, rokle je červená, ale po dešti může být náročnější. Rovněž počítejte s tím, že je málo pravděpodobné, že ji projdete suchou nohou.